Sondag 29 April 2018

Die Esensie van Jesus


"In chemistry He turned water into wine.
In biology He was born without a normal conception. 
In physics He disapproved the law of gravity by ascending into heaven.
In economics He disapproved the law of diminishing return by feeding 5000 men with two fishes and five loaves of bread. 
In medicine He cured the sick and the blind without administering a single dose or drug. 
In history He is the beginning and the end.
In government He said He shall be called wonderful counsellor, prince of peace.
In religion He said no one comes to the father except through Him. 

So who is he? He is Jesus. The greatest man in history. 
He had no servant yet they called Him master.
He had no degree yet they called Him teacher.
He had no medicine yet they called Him healer.
He had no army yet kings feared Him. 
He won no military battles yet He conquered the world. 
He committed no crime yet they crucified Him. 

He was buried in a tomb yet He lives today.

I feel honoured to serve Jesus!"

Vrydag 10 November 2017

LIEF EN LEED: NGKERK UNIVERSITASRIF –  geskryf deur Herbie Marais

Eintlik is dit ‘n kontras, maar dis deel van elke gemeente se Afkondigings. Dit het dan twee soorte gebede tot gevolg, naamlik: dank- en smeekgebede. Die “lief” is die aangename deel, teenoor die “leed”, wat meestal onverstaanbaar is, maar dit spreek, tydeloos, tot elke hoorder of leser daarvan.

Ek het nog altyd gewonder watter gedagte dit by elke hoorder aktiveer as die leraar dit aan die kerkgangers voorlees? ‘n Geldige raaiskoot sal wees dat ‘n antwoord hierop sal verieer tussen: betrokkenheid (warmte) versus afsydigheid (koudheid). Hierteenoor is die betrokke gesin en vriende altyd emosioneel verbind tot deernis en meelewing.

Ja, ‘n lydende mag wonder en sonderlinge vrae stel: dit hou nie verband met abnormaliteit en het geen psigopatologiese betekenis. By wyse van ‘n metafoor: van die legkaartstukkies gaan ontbreek, sodat die betrokke patroon onvolwaardig sal wees. Dis die onverstaanbare, maar is gewis deel van menslike bestaan. Paulus vermaan ons as hy verduidelik dat ons nou nog in ‘n dowwe spiel kyk en ‘n raaiselagtige beeld sien (1 Kor. 13: 12). Geen persoon is daarop geregtig om altyd antwoorde op al sy/haar vrae te kry nie. (dis die legkaartstukkies wat ontbreek). Bepeinsing, oor betekenis, is ‘n soektog…dikwels weet ons nie waarna ons alles moet soek nie. Die boek Prediker soek ook na antwoorde op die diepste lewensvrae, ook op dié waarop die menslike wysheid nie ‘n antwoord het nie. Hartseer en lyding (hoe sinloos dit mag klink) is deel van ons lewe: soos geboortes en sterftes. Hierteenoor is daar ‘n “ewige waarheid”, naamlik: God is Alomteenwoordig.

Party lydendes ervaar hierdie realiteit as ‘n anomalie en kom in opstand en dit ontketen frustrasie en verset. Dis ‘n gemoedstryd wat varieer tussen woede en skuldgevoelens. Aanvaarding, van ‘n trauma, is nie vir elkeen ‘n ewe aanvaarbare belewing nie. Dis dan ook nie ongehoord / vreemd as krasse stellings en misnoeë tydens dié tyd (van rou emosies) uitgespreek word nie. (Dit word egter betwyfel of enige vermaning, in hierdie gemoedstoestand ‘n positiewe effek sal hê?) Of sulke weerbarstige gedrag sonde is, weet ek nie? Wat ek wil weet: weerstand ontlaai mettertyd. God is nogtans getrou om ons te vergeef as ons berou toon…en “teruggaan” om nie weer te sondig nie) Joh. 8: 11) (Dis ’n uitstaande verhaal van: vergifnis) Elke lydende bepaal self waarde in geloofsgroei. In enige pynlike ervaring moet verbande gelê word met ons begrip van God, want die sin van lyding kan slegs deur geloofsgroei bepaal word. In Paulus se brief aan die Fillipense sê hy dat God aan ons gedagtes die regte insig sal gee (Fil. 3: 15)

Elke lydende het ’n keuse. Die selfversekerde “ek” of die hulpsoekende. Nie twee mense sal dieselfde op hartseer en lyding reageer nie. Niemand word ook vooraf opgelei hoé om dit te hanteer nie. Daar sal ook nooit standaard riglyne of kits-oplossings beskikbaar wees nie, as gevolg van die uniekheid van elke mens. Hierteenoor is alle mense voor God: gelykwaardig, gelykbetekenend en gelykgeregtig. Dis ’n groot troos: wat eintlik beteken dat God van al ons omstandighede kennis dra: afgesien van posisie, status of belangrikheid. Hoe Hy op ons vrae, versoeke en versugtinge antwoord, is eintlik ’n misterie. Dalk lig Paulus die sluier hieroor op, as jy ons wil leer dat ons eendag alles sal sien soos dit werklik is, omdat ons nou net gedeeltelik ken. Hiervolgends is dit onbillik om te verwag dat God op almal ons hoekom-vrae oplossings moet gee.

Elkeen ken die “adres” van die beste toevlugsoord: dis die Krag en Trou van God. Daarom mag elkeen, wat gebroke is, na God gaan om te sê presies hoe hy/sy voel. Daar is sin in lyding as ons swaarkry (worsteling) ons vaster laat groei aan die trou van God. ’n Troos vir elke lydende is dat ons ons omstandighede alles by God mag uitpak (met Hom in gebed mag bespreek), want niks daarvan sal Hy nie kan hanteer of oplos nie; al moet ons dalk wag tot....”eendag” (1 Kor. 13: 12).

In retrospektief, op onaangename ervaringe in ons lewensloop, moet ons erken dat God ons nooit tot breekpunt beproef het nie, maar wel tot groeipunt. Dis ’n totaal andersoortige groeiproses, wat individueel sal verskil. Dit kan met baie soorte emosies gepaardgaan, wat ons kan ontwrig en selfs psigies siek kan maak.

In sulke tye is daar net EEN anker, wat as waarborg kan dien, vir ons geloof en herstel, en dit is die “NOGTANS-versekering”. Met ander woorde: al is ons omstandighede hoe donker...NOGTANS bly God dieselfde. (Die “NOGTANS-versekering” is ’n betroubare toets vir ons geloof). Dit word in Habakuk se gebed weerspieël waarin hy onder andere bely dat hy: NOGTANS in die Here sal jubel en juig: afgesien van die donker prentjie waarna hy verwys (Hab. 3:18). Dis dan ook my beskeie gebed, dat elkeen wat direk of indirek geraak word, vir wie weekliks voorbidding gevra word, deur ons Vader gelei sal word om met “NOGTANS-krukke” toegerus te word.

Dikwels is ’n trauma ’n eindpunt, maar amper teenstrydig hiermee ook ’n beginpunt: ’n nuwe fase. Hierdie besef ontsluit Goddelike krag, wat aan ons heelbaarheid weer vorm en rigting gee. Dit belig ’n nuwe begin en nuwe pad waarop ons die versekering het dat God ons Herder is (Ps. 23). Met ander woorde, God se liefde en genade leef voort, want Hy gee die Ewige lewe in Jesus Christus ons Here.

Wat was my inspirasie om hieroor te skryf? Die weeklikse Afkondigings en ds Willie Badenhorst se boodskap op 24 September 2017. “ DIE NUWE LEWE IN CHRISTUS WORD SIGBAAR TEENOOR GOD EN MEDEGELOWIGES” uit Ef. 4: 32 en Kol. 3: 1-21. Die inhoud was aangrypend en veelseggend en eintlik ’n indirekte “opdrag” aan elkeen van ons. Reëel verwag God van ons om op genade (aan ons bewys) doelgerig teenoor medemense te handel. God se evangelie, van genade, moet in ons emosies en lewe wortelskiet, groei en veelvuldig vrugte dra. Dis ’n opdrag.

Ds Willie het ook na die omgeegroepe se funksie verwys, ten opsigte van omgee en betrokkenheid. ’n Resente praktiese voorbeeld hiervan is toe Bennie, wat langs my gesit het, in ‘n “tipe koma” was. Die volgende oomblik was daar twee dames by my (ek het langs die paadjie gesit). Hulle erns, warmte, opregtheid en vrywillige dienslewering, op hulle knieë, in hulle kerkdrag, om Bennie by te bring...het ’n uitsonderlike filantropiese indruk op my gemaak. Later het ’n derde een bygekom. Spesiale dokters: gemeet aan die toename van egosentrisme en gierigheid. So ’n gebaar is PRAGTIG en maak my bewoë, maar ook so DANKBAAR, en trots op die drie geneeshere, wat aan my geheel onbekend is. (Ds Willie, u is geseënd met genoeg voorbeeldige lidmate in die Rif).

Die laaste deel van ds Willie se preek, het my laat nadink oor my eie grafiese voorstelling van Genade: as ’n onderstebo hoofletter T. Die vertikale lyn verteenwoordig God se genade wat ons (onverdiend en onbeperk) ontvang (Joh. 1: 16). Die horisontale streep verteenwoordig God se opdrag dat ons Sy genade, teenoor mekaar (links en regs) moet uitleef. Voorbeelde hiervoor kom talryk in die Bybel voor, vergelyk ook ds Willie se verwysings: Kol. 3: 18-24. (My gebrekkige poging, om Genade te probeer beskryf (my eindproduk) is op aanvraag beskikbaar).

Van bogenoemde sinne is woordeliks geneem uit my (anonieme) geskrif: MY OPREGTE MEEGEVOEL MET ELKEEN WAT TREUR. Dit het ek geskryf na die tragedie in die parkie. Ek het dit geraam en daar gaan plaas. (Ingeval iemand dit dalk daar gelees het).

Beknopte agtergrond hiervoor: Ek is deur Gerhard, eerste, genader vir uitkenning (net na die treurspel) omdat hy daarvan bewus was dat dame-studente by my woon. Uiteraard was dit vir my ‘n baie hartseer ervaring, gevolglik het ek daarvoor troos gesoek. Gevolglik het ek (soos al in my verlede) geskryf, omdat dit vir my terapeuties is. (Dit bring vir my ’n gewyde berusting en veranker my met die Drie-eenheid).

Mag elkeen hierdie “gedagtepraat” gebruik om sy/haar visie te verbreed, om die onsienlike te probeer begryp, tot meelewing, en nie ophou om vrugte te dra nie (Jer. 17: 7, 8) en te doen wat daar te doen is, as ’n gawe van God.

Belangrik: Hierdie is geen kritiek of verbetering op ds Willie se preek nie; dit was uitstekend. Dit dien net as bewys dat die inhoud van die boodskap so bindend was dat dit nie vir my by ds Willie se: “mag dit so wees” (Amen) opgehou het nie. Ek kon die volgende dag nog daaroor peins, met hierdie pennevrug.

Naskrif: Ons hier in die Rif gemeente is geseënd met ’n prediker wat nou al amper vir drie dekades (DV Augustus 2018) onafgebroke met ’n standaard van uitsonderlikheid, ons harte (of dan myne) aanraak.
Baie dankie ds Willie vir u mooi voorbeeld en professionele optrede.


Herbie Marais

  2024 Dis alweer die begin van n nuwe jaar al voel dit of 2023 net 6 maande lank was. Die skole het begin en ons gemeente aktiwiteite het...